گروه حوادث: سارق پررو بعد از دستبرد به خانه مرد میانسالی در جنوب تهران، برای پس دادن مدارک و اسناد مسروقه با او وارد معامله شد

عقربه‌های ساعت، 8 صبح دومین روز مهرماه را نشان می‌داد که مرد میانسال با شنیدن صدایی از خواب پرید. او با دیدن در و پنجره‌های خانه‌اش که کاملا باز بودند، از تخت‌خواب بیرون آمد و متوجه شد زمانی که او در خواب بوده، سارق ناشناسی قدم به خانه‌اش گذاشته و کیف سامسونت وی را که حاوی مقداری پول نقد، مدارک شناسایی و اسناد خودروی سواری و وانتش بود، به سرقت برده است.

مالباخته که حسابی شوکه شده بود، وقتی دید از گوشی تلفن همراهش نیز خبری نیست، بلافاصله با آن تماس گرفت و لحظاتی بعد صدای مرد جوانی  را از آن سوی خط شنید.

این مرد که به‌نظر می‌رسید همان سارق ناشناس باشد به مالباخته گفت: «من دزد خانه شما هستم و همه مدارک و اسنادتان پیش من است. اگر می‌خواهی گوشی تلفن همراه و دیگر مدارکت را پس بگیری باید هرچه سریع‌تر 200 هزار تومان به شماره حسابی که می‌گویم واریز کنی.»

مرد جوان بعد از گفتن این جملات، گوشی را قطع کرد. مالباخته که سردرگم شده بود، از خانه خارج شد تا با واریزکردن پول به حساب سارق، مدارک شناسایی و اسناد خودرواش را پس بگیرد.

او بعد از تماس دوباره با سارق ناشناس، شماره حساب وی را گرفت و مبلغ مورد نظر را به حسابش واریز کرد اما این بار دزد ناشناس از وی  خواست مبلغ دیگری هم به حسابش بریزد.

مالباخته که حسابی عصبانی شده بود، این بار به اداره پلیس رفت و از سارق ناشناس شکایت کرد. بعد از اظهارات این مرد، ماموران با دریافت دستور قضایی از سوی بازپرس شعبه هفتم دادسرای بعثت، عازم بانکی شدند که دزد ناشناس در آنجا حساب داشت اما بررسی مدارکی که او برای بازکردن حساب به بانک ارائه کرده بود نشان می‌داد که تمامی این مدارک جعلی هستند.

گرچه نخستین مرحله از تحقیقات پلیسی با بن بست روبه‌رو شده بود اما ماموران به بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین مداربسته بانک پرداختند و از این طریق توانستند به تصویری از سارق تحت تعقیب که برای برداشت پول از حسابش به بانک رفته بود، دست پیدا کنند.

درحالی‌که تحقیقات پلیسی برای شناسایی سارق پررو ادامه داشت، ماموران متوجه شدند مرد جوانی به تازگی به اتهام جعل و سرقت از سوی کلانتری 152 خانی آباد دستگیر شده که شباهت زیادی به سارق پررو دارد. بنابراین، این مرد به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران انتقال یافت و در جریان تحقیقات انجام شده مشخص شد که وی همان کسی است که بعد از سرقت از خانه مالباخته با او وارد معامله شده و 200 هزار تومان از وی اخاذی کرده بود.

از آنجایی که احتمال می‌رود این متهم  سرقت‌های دیگری را نیز مرتکب شده باشد، بازپرس پرونده دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره او را صادر کرده و از شاکیان احتمالی خواسته است برای طرح شکایت به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند یا با شماره تلفن 51055464 تماس بگیرند.

کد خبر 95665

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز